Новини  |  Публікації  |  Фото  |    |  
RSS  |  PDA Версія  |  Архiв  |  |  
4POST НОВИНИ Незалежне Iнтернет-видання

2 гривні за проїзд у метро – лише початок?



03 листопада 2008, 14:21
Ольга ШИШКО



Написати коментар 11
Версія для друку 

Розмови про майбутнє підвищення ціни на проїзд в громадському транспорті серед киян тривають уже декілька років. І ось сталося те, у що більшість мешканців столиці ще й досі не можуть остаточно повірити – ціни виросли, та ще й одразу в чотири рази.

З 4 листопада в громадському транспорті почнуть діяти нові тарифи на проїзд.

Отже, з вівторка одна поїздка в метрополітені буде коштувати дві гривні, якщо пасажир купуватиме один жетон на проїзд.

Начальник Головного управління з питань цінової політики Київської міської державної адміністрації Василь Яструбінський наголосив, що 2 грн. вартості проїзду в метро покриває повні витрати підприємства, а також включає невеликий прибуток.

Голова постійної комісії Київради з питань транспорту та зв'язку Дмитро Олійник з подивом сприйняв цю заяву. Пан Олійник вважає, що метрополітен не може бути прибутковим видом транспорту. «Це комунальне підприємство, і його мета – не прибуток. Його мета – якісно та безпечно перевозити пасажирів за невисоку ціну. Прибуток ні в якій мірі не повинен бути в основі роботи метрополітену», – пояснив він у коментарі .

Що ж стосується наземного транспорту, то в ньому проїзд буде коштувати півтори гривні, якщо купити квиток завчасно в кіоску, і дві гривні – якщо купити в салоні автобусу, трамваю, тролейбусу.

«Таким чином, столична влада виконує рішення, яке прийняла Київрада місяць тому – про підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті», – вказано на офіційному веб-порталі київської міської влади.

Утім, з таким твердженням не погоджується фракція БЮТ в Київській міській раді. «КМДА переконує, що підвищити вартість проїзду в громадському транспорті з 1 листопада нібито вимагало рішення Київської міської ради місячної давнини. Я офіційно заявляю – депутати не голосували за підвищення вартості проїзду. Це не належить до їхньої компетенції згідно з рішенням Кабінету міністрів України від 1996 р.», – сказав голова фракції БЮТ в Київській міській раді Олександр Зінченко.

Для того, щоб хоч якось зекономити, варто придбати багаторазовий проїзний квиток. Чим на довший період буде проїзний, тим дешевшою буде вартість поїздки.

Віднині проїзні на квартал коштуватимуть: на метро – 199 грн.; на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус або автобус) – 150 грн.; на два види транспорту, один з яких метро – 325 грн.; на два наземні види транспорту – 275 грн.; на три наземні види транспорту – 350 грн.; на чотири види транспорту (зокрема метро) – 499 грн.

Проїзні на рік: на метро – 365 грн.; на один вид наземного транспорту (трамвай, тролейбус або автобус) – 275 грн.; на два види транспорту, один з яких метро – 575 грн.; на два наземні види транспорту – 495 грн.; на три наземні види транспорту – 660 грн.; на чотири види транспорту (зокрема метро) – 799 грн.

Людина, яка, скажімо, користується лише метро, може купити проїзний на рік вартістю 365 гривень – таким чином вона витрачає по 1 гривні на день протягом цілого року.

Якщо в день вона в середньому робить дві поїздки, то вартість 50 копійок у річних проїзних таким чином зберігається. Столична влада сподівається, що 80 відсотків мешканців Києва будуть користуватися саме такими проїзними.

Одинокі матері, інваліди та ті, хто доглядає за ними, а також багатодітні сім’ї можуть розраховувати на пільговий проїзд. Будуть збережені й пільги для пенсіонерів. Наразі пільгами на проїзд у міському пасажирському транспорті користуються близько 1 млн. 100 тис. киян.

Трохи історії

На момент відкриття метрополітену вартість проїзду складала 50 копійок. Після грошової реформи 1961 року проїзд коштував 5 копійок. У 1962 році з'явилися турнікети, 5-копійчану монету можна було використовувати як жетон. Крім того, існували паперові квитки на одну поїздку.

З 1991 року вартість проїзду збільшилася до 15 копійок, відповідно, роль жетонів виконували 15-копійчані монети. З 1992 по 1996 рр. вартість проїзду мінялася 10 разів: від 30 копійок до 30 000 купонів, і знову до 30 копійок (але вже українських). У березні 2000 року вартість поїздки в метро підвищилася до 50 копійок. Відтоді почалися розмови, ініційовані керівництвом метрополітену, що поїздка повинна обходитися пасажирові не менше 1 гривні, але підвищення цін з року в рік відкладалося.

«Коли була створена робоча група з транспорту, яка обговорювала це питання, коли були поїздки в метрополітен і в «Київпастранс», то було видно, що потрібно ситуацію змінювати. Змінювати в частині приведення якості обслуговування пасажирів, безпеки перевезення пасажирів. Для покриття експлуатаційних витрат потрібне було окреме фінансування: або за рахунок бюджету, або за рахунок підвищення тарифів», – пояснив Дмитро Олійник у коментарі .

Що стосується іншого транспорту (тролейбуси, трамваї, автобуси), то за останні 16 років ціни на проїзд у ньому мінялися таким чином:

2 січня 1992: 30 коп.;

1 травня 1992: 50 коп.;

26 грудня 1992: 5 купонів;

5 червня 1993: 10 куп.;

10 вересня 1993: трамвай, тролейбус, автобус — 20 куп.;

21 вересня 1993: фунікулер — 20 куп.;

6 грудня 1993: наземний транспорт — 100 куп.;

1 листопада 1994: наземний транспорт — 1000 куп.;

1 лютого 1995: наземний транспорт — 5000 куп.;

7 вересня 1995: всі види транспорту — 10000 куп.;

7 лютого 1996: 20000 куп.;

2 вересня 1996: 20 коп. (купони обмінені на гривні і копійки по курсу 100000 купонів = 1 гривня = 100 копійок);

15 грудня 1996: 30 коп.;

19 березня 2000: 50 коп.

А АМКУ проти!

Ще 1 жовтня цього року київське міське відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) рекомендувало комунальному підприємству (КП) «Київський метрополітен» утриматися від «встановлення необґрунтованих тарифів на проїзд в столичному метрополітені».

У зв'язку з планами метрополітену підвищити вартість проїзду в метро київське відділення комітету, «захищаючи права пасажирів», провело попереджувальну роботу. «Надані рекомендації обов'язкові для розгляду в КП «Київський метрополітен», яке на сьогодні є монополістом з перевезень у підземці», – підкреслили в комітеті.

Тодішні рекомендації АМКУ, здається, пройшли непомітно. Але тепер до комітету звернулися депутати міськради з проханням перевірити підстави ухвалених рішень КМДА і скасувати їх.

Зокрема, фракція БЮТ вважає незаконним рішення Київської міської державної адміністрації підвищити вартість проїзду в громадському транспорті.

Мало того, «біло-сердечні» обіцяють навіть звернутися до суду з питання обґрунтованості підвищення тарифів на проїзд, якщо Антимонопольний комітет цього питання не вирішить.

До АМКУ звернувся також Блок Кличка в Київраді із запитом щодо правомірності підняття тарифів КП «Київпастранс». На думку депутатів блоку,

незаконне підвищення комунальних тарифів і проїзду в транспорті призведе до економічного колапсу в місті.

Що тепер?

Експерти вважають, що підвищення тарифів не вплине значним чином на пасажиропотік у метро. Адже ті люди, які мають якось діставатися до роботи і повертатися додому, складають основний потік пасажирів на сьогодні.

«Так, частина людей похилого віку, які не мають пільг на проїзд і повинні платити комерційну ціну, можуть зменшити кількість своїх поїздок. Можливо, відпускники будуть менше користуватися метро», – припустив Дмитро Олійник.

Утім, здається, що цей удар по кишенях киян буде для них не останнім. Начальник ГУ з питань цінової політики Василь Яструбінський вважає, що нові тарифи не перекриють експлуатаційні витрати транспортних підприємств.

Він припустив, що шанси покрити експлуатаційні витрати за рахунок нових тарифів є хіба що у КП «Київський метрополітен». Що стосується КП «Київпастранс»,

розмір підвищення тарифів недостатній.

Яструбінський відзначив, що дана ситуація проясниться, коли буде відомо, які проїзні квитки і в якій кількості продаватимуться найбільше. Він вважає, якщо одноразові проїзні квитки продаватимуться в достатній кількості, то витрати покриватимуться.

Якщо ж у більшій кількості продаватимуться багаторазові проїзні квитки, то витрати покриватися не будуть, оскільки собівартість проїзду на людину, наприклад в метро, складає 1,67 грн., а не 50 копійок, як враховується в багаторазовому проїзному.

Злой 20.11.2008, 13:20
Почему столько шума из-за метро? С2000 года подорожало ВСЕ в 6-10 раз, и продукты, и товары, и прочее. А за наземный транспорт мы молчим потому, что как ездили на ШАРУ так и ездим. И то, что маршрутки поднялись с 50коп. до 2грн тоже молчим.
А вот метро подорожало визг подняли потому, что там на ШАРУ не у всех получается!
И то, что при пересадке с одной линии на другую денег не берут как в наземном транспорте об этом ВСЕ тоже забыли.
Андрій 05.11.2008, 00:28
Коротше кажучи, потрібно купляти велосипед і їхати ним куди захочеш. За рік він повністю окуповується. Єдина проблема - немає, де поїздити, бо пяні шофери зразу зібють в Дніпро)))
Igor 04.11.2008, 20:53
Требование доплаты за уже проданный проездной документ (например жетон или талон) является незаконным! Перевозчик должен выполнить свои обязательства по проданному жетону в любое удобное время для пассажира. Надеюсь, что органы надзора займутся контролем соблюдения законности в киевском транспорте.
Переглянути всі 11      Написати коментар

ПОПУЛЯРНІ
ОСТАННІ НОВИНИ
ОСТАННI В РОЗДIЛI
ФОТОРЕПОРТАЖІ
ОБГОВОРЕННЯ
ОСТАННІ ПУБЛІКАЦІЇ
Можно ли воспринимать «Евромайданчики» настолько серьезно, чтобы пытаться их «задушить»?
Олег Сало. «Антикризисный менеджер» для Львовщины
Черкасские выборы: «сообразили на троих»

E-mail редакції:
© 2007-2012, 4post.com.ua
Передрук матеріалів тільки за умови посилання на 4post.com.ua. Передрук, копіювання чи відтворення в будь-якому вигляді інформації, що містить посилання на агентство УНІАН, заборонено. медмагазин ortop.ua - ваш надежный помощник в заботе о здоровье. В нашем ассортименте представлена самая современная и эффективная медтехника. От товары для реабилитации до специализированных средств для пожилых людей. Имеется большой ассортимент ортопедическая обувь и ортопедические стельки высочайшего качества, а также иные ортопедические товары на все случаи жизни.